S3 zal Stage Roses 2009 nooit vergeten

Zaterdag 11/4

De verjaardag van Cedric (S1) & Katrien (S3) !

Cedric werd 10 & Katrien werd 17 jaar..

Maar.. we vertrokken natuurlijk ook op stage naar Spanje, Roses.

Om half 10 moesten we verzamelen aan de Wezenberg om te vertrekken richting Zonhoven om de andere groep (basketbalsters) op te gaan halen. En daarna reden we natuurlijk door naar Roses.

Rond 2uur hadden we onze eerste stop en hadden we onze 1e film al gezien.

Maar toen vond Carl dat het tijd werd om onze oogjes toe te doen & een dutje te doen.

Zondag 12/4

Na een superlange busrit, heel weinig slaap en nog wat meer films kwamen we eindelijk rond half 3 aan in het hotel.  De kamers werden verdeelt en we mochten doen tot half 7 wat we wilden. De meeste gingen na dropping van de koffers naar het strand en andere gingen al meteen op zoek naar een winkel om een voorraad koeken en water in te slaan.

Om half 7 hadden we een korte bespreking over de regeltjes

ð       geen liften gebruiken

ð       22u.00 op de kamers

ð

Om half 8 konden we eindelijk gaan eten aan het uitgebreide buffet voorzien met koude en warme dingen en dessert (gezond + ongezond).

Na een lange dag kroop iedereen op tijd in bed want rond 9uur moesten we aan het ontbijt zitten.

Maandag 13/4

De trainingen beginnen!!

Voor S3 werd dit een looptraining die sommigen met heel wat gezaag afgewerkt hebben 😉

Om half 2 hadden we middagmaal en daarna S3 lag op het strand te genieten van het zonnetje.

Om half 4 stonden we klaar om te gaan trainen.

De zwemmers van Dirk waren nogal onder de indruk van de breedte van de banen..

Deze waren namelijk suuuuuper smal. Inhalen ging niet.. Maar na een eerste zware training mochten we van de trainer nog eventjes buiten in de zon gaan liggen als beloning..

Danku Dirk!

En om 22.00 lagen we weer allemaal te slapen als (b)engeltjes.

Dinsdag 14/4

De 2e looptraining voor S3 want de helft had het al opgegeven..

Dus proficiat aan Dirk, Sophie & Katrien.. want zij hebben 12 minuten gelopen!

Een hele prestatie voor ons..

’s Avonds na de training mochten we als beloning deze keer eventjes in het bubbelbad.

Woensdag 15/4

Tijd om eens een dagje niet te trainen dus we gingen calorieën verbranden in Barcelona.

De familie Baetens en Van Sprundel hebben een mooie rondleiding gehad van Trainer Dirk met zijn kaart. Resultaat: we hebben hele mooie dingen gezien, lekker gegeten, leuke winkeltjes bezocht én niet te vergeten, de pijnlijke voeten die we er met plezier aan overhielden!

Donderdag 16/4

Tijd om er weer in te vliegen met de trainingen.

Dus we begonnen met het streefdoel 15min aan onze looptraining samen met Els, Hilde en Cis. Van S3 gingen alleen Sofie, Sophie en Katrien mee samen met onzen trainer natuurlijk.

Na 10 minuten had den Dirk last van zijn kuit en moest hij jammer genoeg stoppen.

Na 12 minuten konden Sofie en Sophie ook niet meer en zijn zij ook gestopt.

Dit was voor Sofie een super prestatie want de lieve meid heeft nog nooit zo lang gelopen en met zoveel moed. Proficiat lieve zus!!

Na een kwartier is Katrien ook gestopt en ook voor haar was dit een prestatie.

En natuurlijk nen helen dikke proficiat aan Els, Hilde en Cis want zij zijn doorgelopen tot de 30 minuten.

’s Avonds na de training mochten we terug in de zon gaan liggen en waren we doodop toen we in het hotel kwamen.

Vrijdag 17/4

De laatste trainingen voor S3 !!

’s Morgens ging den trainer mee op boottocht dus was er geen training.

Alle chance dat Francy aan haar zwemmertjes en sommige ouders droogtraining (lees: buikspiertraining) gaf op het strand zodat Katrien en Sofie konden meedoen.

Daarna zijn we aan het zwembad gaan liggen om nog van de laatste zonnestralen te genieten want ’s middags begon het te onweren.

’s Avonds hadden we onze laatste training die we met heel veel plezier (en af en toe gezaag) hebben afgewerkt.

Als afsluiter van de vermoeiende week mochten we nog genieten van de laatste minuten in het bubbelbad, sauna,…

’s Avonds hebben we de koffers gemaakt zodat deze klaarstonden voor vertrek de volgende dag.

Zaterdag 18/4

De dag van het vertrek.

Iedereen ging heel vroeg ontbijten om nog eventjes tijd te hebben om de laatste spullen in de koffer te steken. In ons (Anouk Britt Sofie en Katrien) stijltang, haardroger,…

Nadat de koffers allemaal in de bus zaten en de trainingen erop zaten voor iedereen zijn we met zijn allen rond het zwembad van het hotel gaan zitten en hebben de zwemmers elkaar allemaal nog eens in het koude water geduwd. Nadat iedereen droge kledij aanhad zijn we gaan eten. En om half 2 is de bus terug naar België vertrokken.

Het was een superleuke stage en diegene die niet meegegaan zijn, mogen echt spijt hebben.

Stage Roses 2009 was één om nooit meer te vergeten!